Imieniny: Antoniego, Rościsława, Jana
   STRONA GLÓWNA    ARTYKULY    OGLOSZENIA DROBNE    FORUM    GALERIA ZDJEC    KATALOG WWW    LOGOWANIE    REJESTRACJA  
  MENU
· Strona Główna
· Tematy
· Wyślij wiadomość
· Katalog www
· Zaproś Sąsiada
· Twoje konto

Ponadto:
· Ogłoszenia drobne
· Wwwizytówki
· System punktowy
· Szukaj
· Kontakt, pytanie

  REKLAMA

Zapraszamy do zamieszczania reklam. W szczególności Firmy, których Klienci mieszkają na Żoliborzu.

Reklama ...


  WWWIZYTÓWKI
Zamów Wwwizytówkę....

  NAJAKTYWNIEJSI
Użytkownik - Punkty
1. jowelka KoniczynkiKoniczynkiKoniczynkiKoniczynki 3512
2. murcielago KoniczynkiKoniczynkiKoniczynkiKoniczynki 1354
3. KLIMATREND Nowoprzybyli 702
4. Wojtek Nowoprzybyli 685
5. Janusz Nowoprzybyli 680
6. MagdaF Nowoprzybyli 670
7. but_wigra Nowoprzybyli 660
8. el_czupakabra Nowoprzybyli 655
9. pawel Nowoprzybyli 650
10. Ruda Nowoprzybyli 645


Więcej...

  FOTOGALERIA
Zobacz inne fotografie ->
Szczurek Piotruś mojego syna. Bardzo mądre, fajne ...

  ŻOLIBORSKIE OMIJANIE METRA
Wysłano dnia 27-02-2003 o godz. 17:58:43 przez Admin
Bezpieczeństwo, policja, napady, rozboje Autor: Gość

- To niedopuszczalne. W czasie, gdy będzie budowana następna stacja metra, autobusy zniszczą stare i już teraz popękane domy przy Popiełuszki i Krasińskiego - grzmi Marek Lipiński. Radny ma jednak własny interes.

Mieszka w pobliżu.

Lipiński protestuje przeciw zapowiadanym na maj zmianom w komunikacji na terenie centralnego Żoliborza. Twierdzi, że decyzja o skierowaniu piętnastu linii autobusowych na wąskie i nie dostosowane do takiej rewolucji dzielnicowe ulice spowoduje nie tylko ogromne kłopoty komunikacyjne, ale także przyczyni się do bardzo szybkiej degradacji starych budynków. Przypomina, że decyzję o zmianach podjęto bez szczegółowych konsultacji z mieszkańcami Żoliborza.

Wszystko przez metro

- Centralnie ustalono, co będzie najlepsze. Ale to, co z ratusza wygląda dobrze, lokalnie już nie jest takie różowe - przekonuje Lipiński. Rewolucja komunikacyjna jest niezbędna, bo wiosną pod ul. Słowackiego zaczyna się budowa stacji metra Plac Wilsona. W związku z tym jedną z najważniejszych żoliborskich arterii na ponad półtora roku trzeba będzie zamknąć dla pojazdów.

Objazd wytyczono ulicami Krasińskiego i Słowackiego. - Ani Zarząd Transportu Miejskiego, ani metro nie przeprowadziły analiz tego, jak skomasowany ruch na niewielkich ulicach wpłynie na życie mieszkańców Żoliborza - mówi Lipiński. - Ktoś przejechał palcem po mapie i postanowił, że tak będzie.
Analiz tego, jak ruch autobusów wpłynie na stare kamienice, rzeczywiście nie wykonano. - Zarząd Transportu Miejskiego nie ma zwyczaju przeprowadzania monitoringu w takich wypadkach - twierdzi Tadeusz Bartosiński z ZTM. - Podobne badania w ogóle nie leżą w naszych kompetencjach - dodaje Kalina Jaworska z metra warszawskiego. Nikt nie liczy się z niebezpieczeństwami. A tych jest wiele - mówi Marek Lipiński. - Przecież nie bez kozery jeździ tędy w tej chwili jeden autobus. Budynki nie są przygotowane do tego, by przetaczała się tu lawina pojazdów. Kamienice od dawna osiadają, a w ścianach powstają długie na kilka metrów pęknięcia - dodaje radny. Lipiński uważa, że autobusy wycofywane z ul. Słowackiego można skierować na Wisłostradę i most Grota-Roweckiego, a potem w rejon Hali Marymonckiej. ZTM na razie jednak nie brał tego pod uwagę.
Radny zaradny?

Lipiński walczy o dobro kilku tysięcy mieszkańców Żoliborza jak lew. Zapowiedział, że spróbuje skłonić ZTM do zmiany decyzji. Jeśli to nie poskutkuje, zwróci się do prezydenta Lecha Kaczyńskiego. Czy jednak jego walka jest w pełni bezinteresowna? Marek Lipiński mieszka na Żoliborzu. Gdzie? W kamienicy przy ul. Krasińskiego, tuż obok projektowanego objazdu kilkunastu linii autobusowych. Reprezentując interesy mieszkańców, co jest chwalebne, dba także o własne dobro - co już tak jednoznaczne nie jest. Radny twierdzi, że w jego zachowaniu nie ma nic złego. Aby dobrze dbać o interesy lokalnych społeczności, najlepiej być ich członkiem. - Ja nie ucierpię z powodu nowej organizacji ruchu - mówi Lipiński.
- Bardzo dużo pracuję, w domu jestem gościem. Kiedy wracam, jest już na tyle późno, że autobusy nie jeżdżą. Chodzi tylko o okolicznych lokatorów. To w większości ludzie w podeszłym wieku.
****************************************
Ode mnie:
1) Ja w życiu nie zagłosowałbym na radnego chcącego sparaliżować dociągnięcie metra w moją okolicę.
2) Ciekawe, czy pan radny dysponuje jakimiś fachowymi ekspertyzami na te osiadanie i pęknięcia?
3) Dlaczego zawsze w takich sytuacjach pada ten nieśmiertelny argument: "Tu w większości mieszkają ludzie starsi". Gdzie jaki protest, to to słyszę.

--

Rico.


 
  POKREWNE LINKI
· Więcej o Bezpieczeństwo, policja, napady, rozboje
· Napisane przez Admin


Najczęściej czytany artykuł o Bezpieczeństwo, policja, napady, rozboje:
Nocny na Sadach


  OCENY ARTYKUŁU
Wynik głosowania: 1
Głosów: 3


Poświęć chwilę i oceń ten artykuł:

Wyśmienity
Bardzo dobry
Dobry
Przyzwoity
Zły


  OPCJE

 Strona gotowa do druku Strona gotowa do druku

 Wyślij ten artykuł do znajomych Wyślij ten artykuł do znajomych


"User's Login" | Logowanie/Założenie konta | 0 komentarze
Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu.
Nie ponosimy odpowiedzialności za ich treść.

Komentowanie niedozwolone dla anonimowego użytkownika, proszę się zarejestrować
   STRONA GLÓWNA    KONTAKT    POLITYKA PRYWATNOSCI    FORUM    LOGOWANIE    REJESTRACJA  
LSI - LOKALNE SERWISY INFORMACYJNE
COPYRIGHT © 1992-2006

www.bemowo.pl | www.sadyba.waw.pl | www.targowek.pl | www.wawer.waw.pl | www.zoliborz.waw.pl
PHP-Nuke Copyright © 2004 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Tworzenie strony: 0.06 sekund